piątek, 7 maja 2010

Blog Wulkany świata: Wprowadzenie


Nazywam się Bart Krawczyk i interesuję się wulkanami. Dlaczego blog w polskiej sieci o wulkanach? Przyczyny są dwie: po pierwsze, nie ma drugiego takiego w polskim internecie, a po drugie, wulkanizm i zjawiska mu towarzyszące to moja pasja od dzieciństwa podsycona wyprawami na Wezuwiusza i Mount Tangkuban Parahu. Pamiętam, jak za czasόw szczenięcych z zapałem wertowałem atlasy geograficzne i wypisywałem wszystkie znalezione w nich wulkany z ich wysokością i datami erupcji (te pochodziły z encyklopedii) włącznie. Kocham złowrogi majestat tych uśpionych bestii, ich potężną moc destrukcji i tworzenia. Marzą mi się kolejne wyprawy do rejonόw aktywności wulkanicznej. Przy pisaniu bloga posiłkuję się dostępnymi mi źródłami. Życzę miłej lektury!

CEL BLOGA: Popularyzacja wulkanologii, tudzież w szerszym ujęciu nauk o Ziemi, monitoring globalnej aktywności wulkanicznej, ciekawostki związane z wulkanami, relacje z podróży.

Jak najlepiej poruszać się po blogu? Najwygodniej poprzez etykiety (tagi). Chcecie poczytać niusy i opisy wulkanów klikacie po prostu "Ekwador", z Erytrei to "Erytrea". Dla wytrwałych "Indonezja" albo "Chile" :-)

Warto też (jeśli chcecie znaleźć info o jakimś pojedynczym wulkanie np. o Wezuwiusz czy Vulcano wpisać jego nazwę w okienku do poszukiwań. Tak będzie najszybciej.

Zezwalam także na cytowanie treści z mojego bloga na innych portalach. Wiedza zawarta na nim jest darmowa. Staram się jak najmocniej, aby była także fachowa.

Jeśli ktoś z moich Czytelników dysponuje zdjęciami z wulkanicznych wypraw i chciałby się ze mną nimi podzielić to proszę o kontakt mailowy: krawczykbart(at)yahoo.com. Nadto służę pomocą, jeśli chodzi o pytania odnośnie wulkanów i zjawisk z nimi związanych. Lubię też o wulkanach opowiadać i dyskutować. Przez lata używałem skrzynki mailowej na wp.pl, ale z powodu przebojów z odzyskiwaniem do niej hasła najwyższy czas pożegnać się z tym serwisem. Zapraszam do kontaktu media, które chciały by dowiedzieć się czegoś więcej o wulkanach i o pasjonowaniu się nimi. Nadto jestem w stanie napisać artykuł na temat dowolnego wulkanu, erupcji czy wulkanicznej wyprawy dla innego bloga, portalu prasowego, naukowego czy podróżniczego. W ramach reklamy jestem w stanie napisać krótkie teksty czy recenzje na tematy popularnonaukowe (ale choć w drobnym stopniu zahaczające o tematykę bloga). Propozycje współpracy proszę słać na powyższy adres mailowy.

Inne moje zainteresowania: humanista, ale czytam wszystko co mi wpadnie w ręce z nauk ścisłych i technicznych z naciskiem na kosmologię, fizykę klasyczną i mechanikę kwantową, genetykę i inne dyscypliny. Kolekcjonuję czasopisma naukowe i książki popularnonaukowe. Od lat jestem fanem niskobudżetowego kina grozy. Mój gust muzyczny definiują muzyka metalowa z naciskiem na black, death i doom metal plus wszelkie pochodne, a także dark ambient, neo-classical, neo-folk i in. Mam wykształcenie prawnicze - tutaj w kręgu moich zainteresowań dominują kryminalistyka, kryminologia i psychologia śledcza.

Twitter Wulkanów Świata (zachęcam do odwiedzin): https://twitter.com/Wulkany1?lang=pl

9 komentarzy:

  1. Jak dla mnie rewelacja ! ! !
    Wiele bardzo ciekawych informacji , zdjęć ...
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszym redagowaniu bloga .

    OdpowiedzUsuń
  2. Porządkowałam zakładki na kompie i natrafiłam na post o koronie wulkanów, później przeczytałam kilka postów, a w konću zdecydowałam się czytać... od początku. Po studiach geograficznych zamierzałam być wulkanologiem: za dużo z tego nie wyszło, bo teraz bardziej "łażę po górach i odwiedzam piękne miejsca," ale zamiłowanie wulkanami pozostało. Pozdrawiam i dziękuję za świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wpis. Też uwielbiałem jeszcze jako dziecko oglądać filmy o wulkanach i wulkanologach. Imponowali mi Maurice i Katia Kraft. Miłość do wulkanów pozostała... od 2010 roku co roku staram się być na jakimś wulkanie. :-)

      Usuń
  3. Dzieki uprzejmości Grzegorza Gawlika mam kilka probek tufu wulkanicznego z obu ameryk. Poszukuję podobnych probek z innych wulkanów, czy ktoś posiada takie :-)
    Cezary Kaźmierowski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprosiłbym o kontakt mailowy. Dysponuję próbkami z europejskich wulkanów i nie tylko. Mail do mnie: krawczykbart@yahoo.com

      Usuń
  4. Dzień dobry,
    jestem pod wrażeniem - ilości informacji, jakie znalazłem tu "w pigułce", ciekawych zdjęć, a przede wszystkim faktu, że widzę tu stokroć większego miłośnika wulkanów, niż ja sam :) Chyba od dziś zamiast kilku książek, które kupiłem mojemu czteroletniemu synowi (udało mi się zarazić go pasją - maluje, rysuje wulkany, zna różnicę między magmą a lawą, a do tego na dobranoc najchętniej słucha o Kratakau i jego "Synku" - oczywiście o Anak Krakatau chodzi) - od dziś będę mu czytał Pańskiego bloga na dobranoc, bo informacji mam tu zdecydowanie więcej :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super że zaraził Pan swojego synka wulkaniczną pasją. To się chwali. Aż żałuję że nie zacząłem pisać tego bloga, gdy Eyjafjallajokull wszedł w fazę eksplozywną erupcji w kwietniu 2010 roku (pierwszy post napisałem 7 maja, gdy jego erupcja już ustawała). Pierwotnie miał to być blog o różnorodnej treści, stąd znajdą się tutaj też posty nie związane z wulkanami, ale jakoś chyba po 2011 roku stwierdziłem że mają być tutaj tylko wulkany. :-)

      Usuń
  5. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń