niedziela, 11 grudnia 2011

Krater Pico del Teide






Wszyscy co już byli bądź dopiero wybierają się na Teneryfę wiedzą że dotarcie do krateru Pico del Teide wymaga uzyskania pozwolenia władz Parku Narodowego. Wpuszczają dziennie 200 osób, po 50 od 9 do 17. Nie miałem pozwolenia na właściwy dzień wspinaczki, ale do krateru Pico del Teide i tak dotarłem mając gdzieś ograniczenia. To była spontaniczna decyzja. Musiałem dotrzeć do krateru i porobić zdjęcia. Krater jest niewielki, 80 metrów szerokości, pokłady siarki na jego powierzchni oraz lekkie wyziewy fumaroliczne.

3 komentarze:

  1. Serio?!tw pewnym momencie też miałam pomysł na partyzantkę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak najbardziej. Rezerwowałem pozwolenie na dwa tygodnie przed wyjazdem i już dni od 3 do 10.12 były zajęte. Krater musiałem zobaczyć - innej opcji po prostu nie było. Po prostu wspiąłem się w ciągu 20 minut na centralny stożek, choć była to droga przez mękę... mon stop grzązłem w popiele... :)

    OdpowiedzUsuń