wtorek, 18 kwietnia 2023

Zaginięcie Grzegorza Gawlika na wulkanie Ontake

                                                       
Z niepokojem informuję, że 7 kwietnia 2023 roku na japońskim wulkanie Ontake zaginął polski podróżnik i eksplorator wulkanów (prywatnie mój przyjaciel) Grzegorz Gawlik. To miała być jednodniowa wyprawa na wulkan, który zasłynął nagłą i śmiercionośną erupcją 27 września 2014 roku. Niestety od kilku dni Grzegorz nie daje znaku życia. Jego poszukiwania wciąż trwają i mają być kontynuowane. Grzegorz wybrał się na wulkan w deszczowy dzień, co niestety zwiększa ryzyko wystąpienia laharów. 

Smuci mnie to ogromnie, gdyż osiągnięcia Grzegorza podziwiałem i miałem z nim bardzo dobry, acz sporadyczny kontakt. Wciąż jednak żywię nadzieję, że odnajdzie się cały i zdrowy. 

O Grzegorzu warto przeczytać artykuł na polskiej Wikipedii oraz zajrzeć na jego prywatną stronę. 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzegorz_Gawlik 

Na zdjęciu kamery partie szczytowe wulkanu Ontake w dniu 13 kwietnia 2023 r. Dodatkowo wrzucam bezchmurny wulkan Ontake 9 kwietnia - autor zdjęcia: freedom traveler fumi. 

EDIT: Niestety kilka godzin po opublikowaniu tego wpisu dowiedziałem się, że japońska ekipa poszukiwawcza zaprzestała poszukiwań Grzegorza. Ratownicy uznali, że nie ma już szans na odnalezienie go żywego. Akcja poszukiwawcza ruszy ponownie w czerwcu, po roztopach.

Wielki smutek. Będzie mi Grega brakować. Jestem mu dozgonnie wdzięczny za wszelkie wsparcie mojej aktywności popularyzatorskiej.

1 komentarz: