piątek, 22 stycznia 2021

Wywiad na blogu To tylko teoria

Udzieliłem wywiadu dla blogu To Tylko Teoria. Starałem się w sposób zwięzły i klarowny opowiedzieć o mojej pasji, jaką są wulkany i śledzenie ich aktywności. Nie zajmuję się tym zawodowo, to działalność czysto popularyzatorska i na boku. Mam nadzieję, że wywiad ten spodoba się moim Czytelnikom i być może w przyszłości pojawią się następne: 

https://www.totylkoteoria.pl/2021/01/ktore-wulkany-sa-naprawde-niebezpieczne.html#more

To w zasadzie drugi wywiad, którego kiedykolwiek udzieliłem na temat mojej pasji, choć zdarzało mi się opowiadać o wulkanach w rozgłośniach radiowych. Na pewno jestem z niego dumny. Dla przypomnienia Wulkany Świata posiadają fanpage na Facebooku, mam również konto na Twitterze i założony w lutym ubiegłego roku profil na Patronite.  

https://twitter.com/Wulkany1

https://patronite.pl/wulkanyswiata 

Mail: krawczykbart@yahoo.com

Co słychać wśród aktywnych wulkanów?

21 stycznia 2021 roku podwyższenie stopnia alarmu na drugi dla jawajskiego wulkanu Raung. Emisje pary i popiołu sięgnęły wysokości 3.7 km. 

Kontynuacja erupcji wulkanu tarczowego Kilauea na Big Hawaii. Jezioro lawy w kalderze Halemaumau przekroczyło już głębokość 200 metrów. 

15 stycznia 2021 roku doszło do erupcji wulkanu błotnego Shikhzekhirli w Azerbejdżanie, która wyemitowała 1700 metrów sześciennych mułu pokrywając 2.5 hektara lądu. 

20 stycznia silna emisja popiołu z krateru Otake japońskiego wulkanu Suwanosejima

Z aktywnej kopuły lawowej wulkanu  Merapi na Jawie schodzą regularnie rozżarzone osuwiska i sporadycznie niewielkie spływy piroklastyczne. Kopuła lawowa Merapi na zdjęciu Djati Vidodo.

3 komentarze:

  1. Nie wiem czy pisałeś coś na temat wulkanów w górach Hakkoda, na północy Japonii. Czytam sobie teraz o tym regionie z innego powodu, ale pomyślałem, że to jeden z tych tematów na twojego bloga. Wulkany w regionie zaczęły się w ostatnich kilku latach uaktywniać, pojawiły się lokalne trzęsienia ziemi. Japończycy typują jako najbardziej prawdopodobne miejsca erupcji górę Odake, na której rejestruje się deformacje związane z napływem magmy i jezioro (kaldera?)Jigokunuma, gdzie w zeszłym roku pojawiły się fumarole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info. Zapoznam się bliżej z tematem, bo mi umknął w zalewie informacji.

      Usuń